Sidor

Månadens inspiratör!

Men det är ju inte riktigt klokt!? Så tänkte jag när jag fick mailet om månadens inspiratör. Skulle jag? Det låter ju så flott så att hälften vore nog. Tack snälla!

Rubriken skulle också kunnat heta; det blev inte riktigt som det var tänkt. För sanningen bakom Rackarungar bloggar gömmer sig i en liten mysig barn-secondhand-butik på Söder i Stockholm. En liten mysig butik som en mycket god vän till mig äger och vars hemsida jag sköter. En dag talade vi om att jag borde blogga om mina fynd från butiken.


Men sen hände något. Maken till omvändelse har sällan skådats. Jag har läst bloggar i mitt jobb under många år, men enbart varit en passiv observatör. Helt plötsligt bytte jag sida och det här med att blogga, det var ju värsta grejen! Inte hade jag kunnat ana att det kunde bli som en liten (och tack-och-lov ganska ofarlig) drog. Den rastlöses knark liksom. Och jag föll såklart pladask. Som en fura. Jag fann en uppsjö av fantastiska inspiratörer, galet kreativa människor och snälla personer med skrivandets gåva.

Hela dagarna håller jag på med riktlinjer, konceptuellt tänkande och strategiska val. Så jag tog snabbt ett beslut (i samråd med Rackarungars ägare). Det här skulle bli min fristad. Här kan jag skriva om precis vad jag vill och när jag vill. Om en liten klänning från Rackarungar slinker in så gör den det. Om bloggen en dag har förhandlats till en matblogg – må så vara hänt! Inga krav, ingen stress, ingen prestation! Bara ett öppet fönster eller snarare, en vidöppen altandörr.



Och på tal om droger. Att få kommentarer är som att ha en liten hejarklack som gömmer sig i inkorgen. En liten knuff i uppförsbacken eller en hemlig kompis som säger att man är lite bra, lite kul och lite duktig. Ni vet ju. Alla borde testa. Så bloggen har med tiden utvecklats till en kompott av det mesta som faller mig in. Min enda regel är att inte ha några regler. Ingen strategi så långt ögat når, fast det stod som nummer ett på Blondin-Bellas lista över hur man lyckas med en blogg. Så screw lycko-listan, jag har blivit månadens inspiratör och det är en milstolpe i min icke-strategiska bloggkarriär - så det så!


Tack för att ni tog er tid att läsa och 1000 tack för att jag fick bli månadens inspiratör (gulp)!! Och om ni undrar vad bilderna har med texten att göra är svaret; absolut ingenting.

Och medan jag ändå har er på tråden, måste jag passa på att önska er en riktigt härlig sommar! Vem vet när jag får chansen att träffa er alla igen.

Kram Anna
och välkommen in till Rackarungar bloggar


29 kommentarer:

  1. Åh vilket härlig inlägg, sitter här och ler, Anna. Kanske för att jag känner igen mej i det ostrategiska och att det bara ska vara ren och skär lycka att skriva och visa bilder.

    Önskar dej bästa sommaren och alla andra härliga bloggar på samma gång.

    Kram Lissen

    SvaraRadera
  2. Hurra hurra för dig!
    Min dagliga dos av feelgood <3

    Och där satte du huvudet på spiken. Exakt så är det!

    Ha finaste sommaren! Kanske blåser vi förbi i krokarna någon dag, då knackar vi på. Hela bunten.
    Ha det fint nu för femtiotolfte gången!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ett så kallat klockrent val :) Jag är en av de där som läser och tittar och fröjdas och glädjs med dig i din entusiasm. För det märks att du tycker att detta är riktigt roligt. Keep it coming!

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att du blev utvald, du är en riktig inspiratör både i bild och ord. Oj vad mycket bra tips det kommer från dig och vad många leenden du ger!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Åh vilket härligt inlägg, jag blev alldeles varm inombords nu, det är ju precis så det är, det här med bloggandet.

    Fina bilder visar du också.

    Nu ska jag se till att börja följa dig och ditt fortsatta bloggande

    Ha en underbar sommar, även till er andra härliga inspiratörer härinne på Fabriken.

    Kram Elvira

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt inlägg, Anna! Jag önskar dig en riktigt härlig sommar med!

    SvaraRadera
  7. Du är en sann inspiratör! Så fina bilder och vackert skrivet. Känner igen mig i det du skriver, visst är det KUL att blogga! Trevlig resa!
    /Kram Victoria

    SvaraRadera
  8. Stolthet sprider sig i min kropp. Jag hade kunnat ge dig den där titeln helt utan din blogg i och för sig. Låt dig nu inspireras själv istället, i NY. Njut! Ses om ett par veckor! Puss och kram

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder och ett härligt inlägg från en sann inspiratör!

    Sträck på dig och njut titeln, du är så värd den! :)

    Trevlig sommar!

    SvaraRadera
  10. You rule Anna! Du skriver så sjukt bra! Inspiratör var det ja!

    Hör jublet!

    SvaraRadera
  11. Detta är det första inlägget jag ser av dig och det gör mig verkligen nyfiken, bilderna är verkligen tilltalande, liksom texten :)

    By the way - mycket av det håller jag med om, för jag var också länge observatör och började försiktigt själv. Kunde aldrig nånsin tro att folk skulle intressera sig för min blogg?!?

    Nu ska jag ta och hälsa på dig!

    SvaraRadera
  12. Bra jobbat Anna! :)

    Som alltid så är texten "spot on" och bilderna jättevackra! :)
    Trevlig resa!!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  13. Åh, så bra skrivet! Det är ju precis så det är. Jag som fortfarande bara är en nybörjarbloggare är redan helt fast. Det är så underbart att vi kan inspirera varandra.

    Allt gott!

    SvaraRadera
  14. Härliga bilder o trevlig sommar!

    Vill ni tävla så välkommen in till mig, har en nu på g :)

    PUSS O KRAM

    SvaraRadera
  15. Härligt Anna!!..så ska det gärna vara..även om vi ska undvika regler..men att inte ha några är en bra en ;)

    ha en bra dag och kika in till mig om ni vill!!

    http://anglarnashus.blogspot.com/

    Kram Sanne

    SvaraRadera
  16. Jag vet precis vad du menar! Jag började med blogga på ett helt annat sätt, med en grav-dagbok men har nu helt blivit fast i vardag/heminredning/sången/livet-bloggandet! Helt och hållet uppslukad! Och visst är det härligt att få vara "drogberoende" av något så ofarligt! :)

    Här kommer min bild - går hand i hand med dina rabarberbilder ;)
    Kraam!

    http://ias-new-corner.blogspot.com/2011/06/sommarfrukost.html

    SvaraRadera
  17. Tusen tack för ett fint inlägg om hur det gick till när du började blogga! Jag tror vi är många som känner igen oss i det där, och blir fast i detta "drogberoende". Underbara bilder du visar också, så inspirerande! :)
    Nu finns min söndagsbild inne. Önskar alla Fabrikens medlemmar en riktigt skön sommar och hoppas ni fortsätter titta in även under sommaren!
    Kram

    http://skogsdoft-havsbris.blogspot.com/2011/06/sondagsbilden-vecka-22.html

    SvaraRadera
  18. Inspirerande. Skall genast ta mig över till din blogg och låta mig inspireras mer.
    Vet inte om söndagsbilden har tagit semester. Om inte så har jag laddat upp några bilder från helgen här: http://wabisabi-style.blogspot.com/2011/06/sondagskvallar-swedish-summer-nights.html

    SvaraRadera
  19. inspirerende
    jeg hadde så lyst til å lage et søndagsbidrag i dag. Men hos Fabriken er det nog semester redan?

    jeg ønsker i alle fall alle en fin søndagskveld.
    og en god sommer!
    http://apenthus.blogspot.com/2011/06/fint-finevr.html

    Hilsen Åpent hus

    SvaraRadera
  20. Fint indlæg - smukke billeder - tillykke med titlen :-D

    Her er mit søndagsindlæg: http://mille-designlacamara.blogspot.com/2011/06/et-haveliv-med-stil-og-smil-2.html

    Klem
    Mille

    SvaraRadera
  21. http://bohemianvintage-cilla.blogspot.com/2011/06/vart-tog-helgen-vagen-det-var-ju-kristi.html

    Ett försenat söndagsinlägg!

    Cilla-Bohemian Vintage♥

    SvaraRadera
  22. Ett stort grattis. Så underbart fina bilder. Javisst är det roligt att blogga när kreativiteten får flöda.

    SvaraRadera
  23. Vilken härlig blogg du har!

    Väl värd månadens infiltratör!

    Bra jobbat,
    bästa hälsningar från FaBfrida

    SvaraRadera
  24. Underbart, härligt, prestigefritt inlägg och fina bilder! Glad sommar!

    SvaraRadera
  25. Hej!
    Jag har också en ungefär lika ostrukturerad bloggstart. Jag körde från att inte ha läst eller alls befunnnit mig i den här världen till att blogga järnet...och nu har det hunnit gå 4 år.
    Jag har nog aldrig besökt din blogg, ska kika in nu...

    SvaraRadera
  26. Härligt...ha en bra sommar.
    kramiz//kullervilla

    SvaraRadera
  27. Flotte bilder - og herlig å lese innlegget Grattis som månedens inspirator ;))

    SvaraRadera
  28. Men detta var ju helt underbart skrivet och uttryckt. Vilket fullkomligt gudomligt inlägg!!! Denna bloggen måste jag besöka per omgående.
    //Elisabeth

    SvaraRadera